Vi säljer produkter till kommuner, landsting, myndigheter, företag samt privatpersoner (som uppnått myndig ålder). Informationen som följer gäller när du som kund gör en beställning via magasin10.se alternativt lägger en beställning via e-post eller telefon. Våra köpvillkor blir gällande när du mottar en orderbekräftelse på ditt köp. Orderbekräftelsen skickas ut inom snarast efter lagd beställning, inklusive helger och röda dagar.
Vi lägger stor vikt vid att presentera våra produkter på ett detaljerat och utförligt sätt. Allt för att du ska hitta rätt och bli nöjd med ditt köp hos oss. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning. Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi för att våra foton ska vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
Som kund hos oss har du rätt till hjälp. Vi erbjuder stöd och fri konsultation när du vill rådfråga oss innan och efter genomfört köp. Vi assisterar dig vid behov i ärenden som reklamationer, ångerrätt och övrigt som rör ett köp eller en beställning.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar Tis, Ons & Tor 09:00 - 16:00, lunchstängt 12-13.
Hos oss kan du beställa både lagervaror som vi själva lagerhåller och beställningsvaror. Beställningsvaror har vi inte lagerförda i vårt eget lager, istället skickas de direkt från våra leverantörer för snabb leverans. För att få ner våra kunders fraktkostnader använder vi oss av våra leverantörers fraktavtal. Det innebär att din beställning kan levereras i olika sändningar.
För mer information om just din aktuella beställning, kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager eller utgått från våra leverantörer.
Leveranser sker till gatuplan alt. lastbrygga.
Är leveransadressen obemannad under normal arbetstid (07.00-17.00) vid leveransförsöket tillkommer en återtag- och ny utkörningsavgift. Begär avisering vid osäker bemanning.
Leverans av vårt standardiserade sortiment sker inom 2-5 arbetsdagar. Därtill tillkommer en frakttid på 1-2 dagar. För övriga produkter anges förväntad leveranstid normalt på respektive produktsida. Notera att inför storhelger som t.ex. Jul, Black Friday, Cyber Monday & Singles day kan leveranstiderna öka pga fraktförarnas kapacitetsbrist. I samband med att din leverans lämnar vårt lager eller leverantör skickar vi ett leveransbesked till angiven e-postadress.
Under perioder med högt godstryck hos transportbolag kan leveranser till ombud distribueras till andra utlämningsställen. Det är inget vi kan påverka utan det är kapaciteten hos ombud och transportbolag som styr detta. Det kan tyvärr innebära längre resor för att hämta ut paket.
Om leveransförsening uppstår försöker vi meddela dig detta snarast möjligt genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Det är viktigt att du kontrollerar varorna vid leverans. Vid synliga transportskador ska det alltid noteras på fraktsedel eller handenhet innan signering. Detta är mycket viktigt för att kunna reklamera mot transportbolaget. Dolda transportskador meddelar du oss inom fem (5) arbetsdagar efter mottagandet. Meddela alltid Magasin 10 vid uppkomna transportskador.
Fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen i kassan. Våra fraktpriser baseras på leveransadress, vikt och orderns totalsumma. Vi rekommenderar våra kunder att använda vårt föreslagna fraktalternativ då din leverans kan ske i flera sändningar. Frakt till öar kan komma att tilläggsdebiteras.
Samtliga priser på magasin10.se är i svenska kronor (SEK) och visas exklusive moms. De priser som visas vid tidpunkten för din beställning gäller för ditt köp. Beställda produkter förblir Magasin 10 AB:s egendom tills de är betalda.
Magasin 10 AB erbjuder fr.o.m. 2018-04-28 företag med registrerat organisationsnummer hos Bolagsverket att betala mot faktura, 30 dagar netto (efter sedvanlig kreditprövning). Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB (org.nr. 556489-2924) där Svea erbjuder flera betallösningar via Svea Checkout för företag och privatpersoner. Betalningsalternativen innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, samt betalning genom internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB.
Tillsammans med Svea Ekonomi AB erbjuder vi ett garanterat säkert sätt att betala för din beställning. Vid betalning med kort sker transaktionen på en säker sida där du som kund på ett tryggt sätt kan fylla i dina kortuppgifter.
Vi är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp/ångerrätt. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick. Specialbeställda och måttbeställda varor samt större beställningar utanför vårt ordinarie sortiment omfattas inte av ångerrätten. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot produkten. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktigt dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi löser ej ut paket mot postförskott.
Vid ångrad produkt står du som kund för fraktkostnaden. Som kund ansvarar du även för produkten vid returfrakten. Det innefattar bland annat att du är ansvarig om produkten skadas eller kommer bort under frakt. Retur skall ske till anvisad företagsadress. Sändning till ombud accepteras ej.
Ej utlöst vara/ gods:
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader ( returfrakt och adminstrativa kostnader) uppkomna vid ej uthämtade varor. Vi tar därför ut en avgift på 299 kr inkl moms om ett paket inte hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombud i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om ni ångrar ert köp och vill returnera varan, behöver ni först hämta ut paketet och returnera enligt våra villkor. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
En ångrad eller fellbeställd produkt ska returneras i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Även kvitto eller kopia på denna måste medfölja. Kontakta vår kundtjänst för instruktioner om ni känner er osäkra. Returfrakt står ni som kund för. Retur skall ske till anvisad företagsadress (se nedan). Returleverans till ombud accepteras ej. Ni ansvarar själva för att rätt fraktprodukt används.
Returadress: Magasin 10 AB c/o Hega Materialhantering, Götlundagatan 11, 12471 Bandhagen.
En återbetalning/kreditering sker enligt ursprungligt betalsätt, och sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Godkända returer krediteras mot en returavgift om 10% av ordervärdet, dock lägst 200 kr.
Magasin 10 AB erbjuder minst 1 års garanti mot tillverknings- och funktionsfel. Garantin gäller inte fel som uppstår vid normalt slitage eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Din faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Kontakta vår kundtjänst för att starta ett ärende.
Enligt Konsumentköplagen har du som privatkund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning.
Notera att det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till ombud eller fraktföraren vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom fem (5) dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt garanti- och reklamationsärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
Kontakta vår kundtjänst för att starta ett ärende.
På Magasin 10 värdesätter vi ditt förtroende. Det är viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi är därför öppna med hur vi samlar in, behandlar och använder den data som sparas hos oss. Här beskriver vi vår integritetspolicy.
Att vårda ett förtroende. Så skyddar vi på Magasin 10 din integritet och dina personuppgifter.
Vår integritetspolicy utgår från gällande lagar och riktlinjer för datahantering. Som en digital aktör är det viktigt för oss att berätta om vårt arbetssätt som gör att vi kan leverera värde till dig som kund.
DINA RÄTTIGHETER
Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Dina personuppgifter är alltid skyddade hos oss. Vi behandlar den information du delgivit oss för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Det innebär att Magasin 10 kan komma att använda sparade personuppgifter för att kunna:
– tillhandahålla varor och tjänster
– vårda kundrelationer
– hantera förfrågningar
– kommunicera erbjudanden
– genomföra kundundersökningar och utvärderingar
– utveckla våra system och tjänster
Den typ av uppgifter som främst hanteras är namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi sparar supportärenden och övrig kommunikation som sker på vår webbplats via våra erbjudna kontaktsätt, orderhistorik samt den trafikinformation som levereras av din webbläsare.
Vi samlar in personuppgifter som du lämnar till oss, t.ex. i samband med att du skapar ett kundkonto hos oss, lägger en beställning i butiken eller kontaktar oss. Informationsinsamling sker även automatiskt när du besöker vår webbplats, klickar på annonser eller innehåll då information skickas till oss från din använda enhet. Informationen kan endast knytas till dig personligen om du loggar in på ditt kundkonto, lägger en beställning eller kontaktar oss via vår webbplats.
Fullföljande av åtagande
Vi prioriterar skyddet av all information du anförtror oss och delar endast personuppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden. Det innebär att vi delar relevanta angivna uppgifter med våra leverantörer, fraktbolag och betalningsmottagare för att din beställning ska kunna levereras. I samband med eventuellt kundsupportärende kan det bli aktuellt att delge relevant information till vår plattformsleverantör där all vår kundkommunikation äger rum.
För kundnyttan
Dina personuppgifter sparas så länge som du är kund hos Magasin 10 och innehar ett kundkonto samt för den tid därefter som vi har en laglig grund för vår behandling. Efter det kommer vi att på ett säkert sätt radera eller avidentifiera dina uppgifter.
Har du frågor kring vår integritetspolicy eller dina sparade personuppgifter, kontakta oss på kundtjanst@magasin10.se
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter som namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få din information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över. Exempel är allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, pandemier, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter utgör en befrielsegrund gällande skadestånd och andra påföljder.