ÅTERSTÄLL LÖSENORD

REGISTRERA ETT KONTO

FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR

Här hittar du värdefull information om allt som rör ett köp hos Magasin 10 och våra produkter.

BESTÄLLNING

Hitta produkter genom att använda vår sökfunktion eller använd produktkategorierna för att finna det du söker. Lägg önskad vara i kundkorgen och gå vidare till kassan för att avsluta ditt köp.

En orderbekräftelse skickas ut efter lagd beställning. Du informeras då om att ditt köp har gått igenom och att vi har tagit emot din order.

Logga in med dina kontouppgifter som skickades ut i samband med din första lagda beställning. Under Mitt konto kan du sedan se aktuell orderstatus.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Använd vår Kundtjänst Online eller slå oss en signal på 08-556 171 00 alternativt skicka e-post till kundtjanst@magasin10.se. Ha gärna ordernumret tillgängligt för snabbare service.

Vid ett köp behöver vi följande uppgifter av dig som företagskund: organisationsnummer, företagsnamn samt faktureringsadress, e-post, för- och efternamn till kontaktperson samt mobilnummer. Ska produkterna levereras till en separat leveransadress ska detta uppges. Samtliga uppgifter fyller du i i kassan innan du lägger beställningen.

Det går utmärkt att lägga en beställning som privatperson. Alla produktpriser visas exklusive moms i butiken. Notera att vissa produkter enbart säljs i större volymer och ej styckvis. Gå till kassan för att slutföra ditt köp och välj det betalsätt som passar dig bäst.

SORTIMENT

Vi strävar efter att enbart ha produkter som finns tillgängliga för omgående leverans. I de enstaka fall detta inte är möjligt blir en produkt restnoterad och då blir du som kund meddelad via e-post.

En livsmedelsgodkänd vara uppfyller specifika hygieniska krav vilket möjliggör kontakt med livsmedel. Kontakta oss så skickar vi certifikat för de produkter du har beställt.

På varje produktsida finns tydlig information om varan är livsmedelsgodkänd.

Vi strävar ständigt efter att utveckla vårt sortiment. Vi tar gärna emot önskemål gällande nya produkter, hör av dig till oss så undersöker vi möjligheterna!

Magasin 10 har gedigen erfarenhet och stor kunskap om våra produkter och deras användningsområden. Vi erbjuder dig som kund kostnadsfri rådgivning när du har behov av expertstöd inför ett köp. Kontakta oss via vår kundtjänst online, slå oss en signal på 08-556 171 00 eller skicka e-post till kundtjanst@magasin10.se.

BETALNING

Alla priser på www.magasin10.se är exklusive moms.

Våra fraktpriser baseras på leveransadress, vikt och orderns totalsumma. För att räkna ut hur mycket frakten kostar för just din beställning, lägg önskade varor i kundkorgen och gå vidare till kassan. Givetvis kan du gå tillbaka och fortsätta att utforska vårt sortiment innan du lägger din slutgiltiga beställning.

Ja. I kassan har du möjlighet att fylla i eget fraktavtalsnummer samt övrig information vi kan tänkas behöva. Notera dock att vi levererar från flera olika lager, därför rekommenderar vi våra kunder att använda vårt föreslagna fraktalternativ. Läs mer om vår leveransmetod här.

Magasin 10 använder Svea Checkout, vilket innebär att våra kunder kan välja på betalalternativen faktura samt kort- eller direktbetalningar (via bank). Detta gäller för såväl företag som privatpersoner.

LEVERANS

Vi strävar efter att leverera inom fem arbetsdagar. För varor med längre förväntad leveranstid står detta indikerat på respektive produktsida. Vid avvikelser kontaktar vi dig. Under v. 29-30 kommer inga utleveranser ske från lagret. Beställningar lagda under denna period kommer att skickas ut under vecka 31.

För att få ner våra kunders fraktkostnader använder vi oss av våra leverantörers fraktavtal. Det innebär att dina varor kan komma att levereras i flera delleveranser. Här kan du läsa mer om våra leveranser. För mer information om just din aktuella beställning, kontakta oss så berätta vi gärna mer.

När samtliga varor på din beställning har skickats kommer du att få ett mail som bekräftar leverans. Du kan även gå in under Mitt Konto, logga in med uppgifterna som du fick med ditt första köp och se aktuell orderstatus.

I dagsläget erbjuder vi inte uthämtning av varor.

I dagsläget fokuserar vi enbart på den svenska marknaden här i butiken på magasin10.se. Men du är välkommen att kontakta oss via vår kundtjänst online, e-post eller telefon så hjälper vi dig med din beställning för leverans utanför Sverige.

Kontrollera godset för att säkerställa att varorna är i gott skick. Rapportera in eventuella fel eller brister inom fem arbetsdagar.

GARANTI, ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION

Magasin 10 erbjuder minst tre års garanti mot tillverknings- och funktionsfel.

Snabbast får du hjälp via vår kundtjänst online på www.magasin10.se. Du kan även kontakta oss via telefon eller e-post. Det är viktigt att du kontrollerar varorna vid leverans och hör av dig till oss inom fem arbetsdagar vid eventuella transportskador.

Ja. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp. Gäller ej måttbeställda varor eller varor beställda i större kvantiteter.

TOP